Trzynaścioro dzieci siedzących w kole na dywanie. W środku znajduje się mata, na której stoją kolorowe kubki.

KODOWANIE NA DYWANIE

Dzieci z grupy V odkrywały fascynujące tajniki kodowania, uczestnicząc w grach i zabawach wymagających logicznego myślenia. Przedszkolaki pokonywały „Magiczny tor”, podążały po linie „Stopa za stopą”, ustawiały wieże z kolorowych kubeczków zgodnie z kodem, a układając kolorowe figury geometryczne wskazywały drogę poruszania się „po drzewie”. Ponadto mali programiści budowali labirynty i tunele, a następnie wykorzystywali karty do kodowania po to, by stworzyć drogę dla właściwie zaprogramowanej myszki-robota. A wszystko po to, aby myszka dotarła do serka 🙂 Zabawy w kodowanie wprowadziły dzieci w świat, który uczy wnioskowania, obserwacji, rozwija spostrzegawczość wzrokową, orientację w przestrzeni oraz umiejętność dedukcji.